poniedziałek, 2 września 2019

„Rozdroża” – Augusta Docher


„Prawda potrafi zabić, zadać śmierć, taką, że nie ma szans na zmartwychwstanie.”

Nigdy nie czytałam i prawdę mówiąc nie ciągnęło mnie do klasyki, zwłaszcza Charlotte Brontё. Filmy również omijałam. Jednak w ręce trafiła mi powieść, autorki którą cenię za świetne i humorystyczne pióro, w dodatku na motywach „Dziwnych losów Jane Eyre”. I w dodatku wszystko dzieje się współcześnie. Nie mogłam odmówić sobie takiej przygody.

Jane Eye traci przyjaciółkę. Postanawia zmienić swoje życie, otoczenie i wszystko zacząć od nowa. I tak oto z Nowego Jorku przenosi się na angielską prowincję, do majątku Thornfield Hall. Wydaje się to niemal jak spełnienie marzeń. Jednak nic tu nie jest takie proste. Dziwne zapisy z kontraktu, których trzeba przestrzegać, ludzie próbujący być kimś, kim nie są, tajemnice i jedyna radość to Adelka, córka właściciela posiadłości, którą Jane ma się zająć. Bezpośredniość i otwartość dziewczyny oraz jej niezdarność sprawiają, że każdy dzień będzie niezapomniany. Zwłaszcza, gdy pojawiają się uczucia, których być nie powinno. Pomimo przeciwności losu i wielu zawistnych osób.

Podsumowując: Ponadczasowa powieść, tyle mogę powiedzieć. Do tego zabawna. Lekko napisana. Nie mogłam się od niej oderwać, a do tego czasem płakałam ze śmiechu. Uwielbiam niezdarność Jane i wplątywanie się w kłopoty. Dzięki A.Docher sięgnęłam po klasykę. Chciałam wiedzieć, jak wygląda ‘oryginał’ losów Jane. Powiem tak – zdecydowanie bardziej wolę zakończenie tutaj, niż u Ch.Brontё. Polecam. Lekka i przyjemna w odbiorze. Idealna na zimne wieczory.

Ocena końcowa: 7/10.


Tytuł: Rozdroża

Autor: Augusta Docher

Wydawa: Wydawnictwo EditioRed

Premiera: 2019-08-14

Ilość stron: 376

Cykl: Z klasyką w łóżku

Tom: 1

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz