niedziela, 16 listopada 2014

"Cicha 5""


"Jest taka noc w roku, niezwykła i trochę magiczna..."



Nigdy nie byłam zwolenniczką zbiorów opowiadań, antologii. Zdecydowanie wolę, gdy książka ma ponad dwieście stron, dzięki czemu czytelnik zdąży wczuć się w atmosferę powieści. Przy krótkich treściach nie jestem w stanie w pełni się wczuć. Nim zdążę się "zaprzyjaźnić" z bohaterami, jest już koniec i kolejne postacie, kolejne sytuacje, przygody. Jednakże tą pozycję musiałam mieć w swych rączkach. Po pierwsze - lista autorów. Same perełki wśród rodzimych autorek. W dodatku tematyka stricte świąteczna. A i okładka przyjemna dla oka. I choć to listopad, za oknem zimno i deszczowo, ja już czułam świąteczną aurę. Opatulona milutkim kocykiem, z kubkiem aromatycznej kawy na stoliku, doprawione świeczkami (niestety kominka brak, choć właśnie w takich chwilach byłby wskazany). Dałam się porwać mieszkańcom ulicy Cichej, najlepsze opowiadanie pozostawiając na deser. 

Podsumowując: Niesamowita. Pozytywnie nastrajająca. Idealna na pogodę łóżkową, gdy za oknem zimno i nieprzyjemnie. Ciepła i klimatyczna. Powiedziałabym, że urzekająca. I zdecydowanie godna polecenia :)

Ocena końcowa: 8/10 !





Tytuł: Cicha 5

Autorzy: K. Bonda, M. Kalicińska, K. Michalak, K. Mirek, 
                     N. Socha, M. Warda, M. Witkiewicz

Wydawca: Wydawnictwo Filia

Premiera: 2014-11-05

Ilość stron: 378

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz