wtorek, 5 czerwca 2018

„Nowakowie. Kruchy fundament” – Barbara Sęk


"Ile jest w stanie poświęcić człowiek,
ilu ludzi zranić, by osiągnąć to,
na czym mu zależy?"

Czasem przychodzi taka chwila, gdy szuka się czegoś wyjątkowego, innego. Tak miałam teraz – za dużo grzesznych romansów, ale i nieco za dużo losów z nie tego świata. Potrzebowałam odskoczni. I tak właśnie trafiłam na jakże życiową by się wydawało lekturę Barbary Sęk. Moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki. I niezapomniana przygoda.

Nowakowie. Prawdziwie szczęśliwa rodzina, taka porządna. Złego słowa nie da się powiedzieć. Tak widzą ich wszyscy. A jak jest naprawdę? Krzysztof, głowa rodziny, pracowity, dobrze zarabiający, kochający mąż i ojciec. Małgorzata – zajmuje się domem oraz dziećmi. Kochająca kobieta. I pociechy – nastolatkowie, zbuntowani, ale wszystko w normie oraz najmłodszy Kubuś, który świat widzi tylko w różowych okularach. Wszystko na pozór idealne. Fundament się kruszy, gdy wychodzi na jaw, że tak porządny Krzysztof prowadzi jednak podwójne życie. Jest ta druga, kochanka. Szczęśliwe życie pryska niczym bańka mydlana, a każdy z klanu Nowaków przegląda na oczy, widzi rzeczywistość taką, jaka jest naprawdę. Wszystko, w co wierzyli dotąd okazuje się kłamstwem. Kruchym fundamentem, na którym nie wiadomo, czy da się coś jeszcze zbudować. Zdrada. Złość. Załamanie. Szukanie swojego miejsca w zaistniałej sytuacji. I pytanie – co dalej? Zwłaszcza, gdy tajemnice wychodzą na jaw.

Podsumowując: Nie jest to powieść, którą zabrałabym ze sobą na wakacje. Zdecydowanie. Dlaczego? Jest wciągająca na tyle, że przegapiłabym pewnie cały urlop, przeżywając tę historię wraz z bohaterami. Lektura skomplikowana, życiowa. Nic nie jest takie proste. Mam wrażenie, że każdy na swój sposób jest tam wytłumaczony, a ja rozumiałam każdą ze stron. Dla mnie nie ma tu postaci czarno-białych. Nie ma do końca winnych. Autorka porusza się w odcieniach szarości. Tłumaczy zachowanie każdego z członków rodziny Nowaków. Niesamowicie emocjonalna lektura. Na tyle, że po jej skończeniu, trochę trwało, bym doszła do siebie i mogła zabrać się za coś innego. Gorąco polecam.

Ocena końcowa: 8/10.


Tytuł: Kruchy fundament

Autor: Barbara Sęk

Wydawca: Wydawnictwo W.A.B.

Premiera: 2018-06-06

Ilość stron: 560

Cykl: Nowakowie

Tom: 1


1 komentarz: