wtorek, 10 czerwca 2014

Anne Bishop - "Pisane szkarłatem"

Dotąd znałam autorkę jedynie z jej serii Czarne Kamienie, którą zakończyłam już na drugim czy trzecim tomie. Obiecując sobie tym samym, że nadejdzie ten dzień, by do niej wrócić. Tym razem jednak pojawiła się zupełnie nowa seria. Nieco bałam się znając już sposób kreowania świata przez autorkę. Patrzyłam na okładkę oryginalną, ukazaną na oficjalnej stronie Pani Bishop i zastanawiałam się, czy oby na pewno jest to książka, którą chcę mieć? Pierwszy raz jednak zdarzyło się, że nasza polska okładka jest o wiele lepsza od zagranicznego odpowiednika. Złote literki. Wytłaczane. Męska twarz. Delikatna blizna na policzku. I te oczy. Prawie świecą swą intensywnością. Nie potrafiłam się wręcz od niej oderwać. Zakochałam się od pierwszego spojrzenia. Dodatkowym atutem była objętość książki - aż palce mrowiły, by zacząć już kartkować, pochłaniać treść.

Efekt? Pierwszy tom nowej serii Inni sprawił, że odrzuciłam wszystkie inne książki. Pokochałam nie tylko samą okładkę i objętość lektury, ale co najważniejsze - jej treść i to od pierwszych stron. Mistrzostwo kreacji świata i bohaterów. Złożoność relacji. Mnóstwo emocji. Porwała mnie. Uwiodła. I sprawiła, że już nigdy o niej nie zapomnę. Znalazłam w niej odrobinę romansu praktycznie na marginesie jedynie zaznaczoną. Za to dużo walk, zdrad, nieporozumień, chęci władzy za wszelką cenę, czy też żądza pieniądza, przysłaniająca wszystko inne. Mam w niej prawdziwą przyjaźń oraz walkę z własnymi ograniczeniami i uprzedzeniami. Na rynku mamy przecież wiele książek o zmiennokształtnych. Są one jednak niesamowicie przesłodzone, ot zwykli ludzie z dodatkową możliwością zmiany kształtu. Anne Bishop stworzyła zupełnie inny świat, w którym to człowiek jest najsłabszym ogniwem, który musi dopasować się do otaczającego go świata. Jest w mniejszości. Zmiennokształtni są tu dzicy, pierwotni. To oni właśnie uczą się dopiero ludzkich zachowań i życia wśród ludzi. Z różnym skutkiem. Niekiedy zabawnie. Innym razem przerażająco. Mamy także żywioły jako istoty myślące, odczuwające emocje. Tu nie ma miejsca dla bohaterów nijakich - każdy jest wyjątkowy, wyraźny, silny charakterem, dobrze wykreowany. 

Wciągająca pozycja. Poruszająca. Magiczna. Po prostu - MISTRZOSTWO.



Tytuł: Pisane szkarłatem

Autor: Anne Bishop

Wydawca: Wydawnictwo Initium

Premiera: 2013-09-25

Ilość stron: 560

Seria: Inni

Tom: 1

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz