środa, 4 czerwca 2014

"Chodząc nędznymi ulicami"

Zdecydowanie jest to pozycja, obok której nie można po prostu przejść obojętnie. Po pierwsze - wymiary książki sprawiają, że nieco wyróżnia się wśród rzędu równo ułożonych książek. Po drugiej - okładka. Stojąca para, za nimi jakieś magazyny, magia. Jak dla mnie sama już okładka wprowadza napięcie, tajemniczość. A długa lista nazwisk autorów owej antologii sprawia, że każdy znawca książek fantasy od razu pakuje ją do koszyka. Charlaine Harris, choć nie czytam jej książek wiem, że jest dobrą autorką. Moja ulubiona Patricia Briggs. Cudowny Simon R. Green. I wiele, wiele innych nazwisk. A wszystko to pod redakcją między innymi autora znanej serii "Gry o tron" George'a R.R. Martina.

 Dla mnie - lektura obowiązkowa. Krótkie opowiadanka jednych z najwybitniejszych autorów współczesnej fantastyki, zawarte w jednej książce spoczywających w mych dłoniach. Cudo po prostu. Przy tej książce nie można się nudzić. Każde opowiadanie wnosi coś nowego, innego. Nowe emocje, szybka akcja, zróżnicowanie językowe i najlepszy warsztat piśmienniczy. Z każdą kolejną stroną przenosiłam się do innego wymiaru, doświadczałam zbrodni, poznawałam wilki i całe rzesze potworów nocy. 

Zdecydowanie godna polecenia. Zwłaszcza osobom lubującym się w świecie mroku, zagadek i innych gatunków, niż nasz - ludzki. Intrygująca. I niezapomniana. Obowiązkowa na półce.







Tytuł: Chodząc nędznymi ulicami

Autor: Opracowanie zbiorowe

Wydawca: Wydawnictwo Rebis

Premiera: 2012-11-13

Ilość stron: 672

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz