sobota, 7 czerwca 2014

Daniel Glattauer - "N@pisz do mnie"


Przyjemna okładka. Opis też całkiem kuszący. Dlaczego zatem po nią nie sięgnąć? Już samo to sprawiło, że odpłynęłam do świata wspomnień, gdy to Internet jeszcze raczkował w naszym kraju, gdy powstawały mIRC'e, czaty. Przypomniały mi się te wszystkie znajomości, wymiana wiadomości. Niektóre z nich pozostały ze mną do dziś dnia. I to właśnie sprawiło, że z pełnym wachlarzem własnych wspomnień oraz nieznikającym uśmiechem na twarzy, zaczęłam czytać.

Książka tak naprawdę nie posiada żadnych opisów. Składa się głównie z dialogów pomiędzy bohaterami. Ich korespondencji. I za to właśnie ich pokochałam. Za te wszystkie emocje, które potrafili ubrać w słowa, albo które ja, jako czytelnik obserwator, mogłam wyczytać między wierszami. Za te zauroczenia bez żadnej realności. I za ten strach przed pierwszym spotkaniem, by wszystko to, w się dotąd wierzyło, nie pękło niczym bańka mydlana. Czytelnik, który kiedyś przeżył coś podobnego, zrozumie tą książkę dogłębniej. Zrozumie emocje towarzyszące bohaterom. A także tą całą magię słowa. Fakt, że rzeczywistość przestaje być interesująca, nie ma znaczenia nasze otoczenie, nasi partnerzy czy rodzina. Liczy się tylko kolejna wiadomość, na którą czeka się siedząc jak na szpilkach.

 Prawda bowiem jest taka, że ta książka nie przypadnie do gustu wszystkim. Osoby, które nigdy nie przeżyły podobnych sytuacji, jak nasi bohaterowie, mogą jedynie prześliznąć się po tekście twierdząc, że nic tam ciekawego nie było - ot, czytadło o fascynacji internetową znajomością. Ale na tym to właśnie polega - zastanowienie się, do czego może doprowadzić taka fascynacja, jak się ona w ogóle rodzi, z czego wynika. 

Przyjemna i szybka w czytaniu, choć ja dawkowałam sobie ją bardzo powolnie, by zostać z nią jak najdłużej. Typowo letnia, kobieca literatura. Idealna w plener lub na plażę. Relaksująca. Emocjonująca. Wspaniała po prostu. Polecam tym, którzy chcą poczuć prawdziwy romans bez konieczności spotkania owych bohaterów. Za to poznać czym jest ich delikatność i całowanie jedynie słowem.






Tytuł: N@apisz do mnie

Autor: Daniel Glattauer

Wydawca: Książnica

Premiera: 2010-02-10

Ilość stron: 248

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz