poniedziałek, 31 marca 2014

Nora Roberts - "Świadek"

Uwielbiam książki Nory Roberts. Dla mnie nie są to tylko wspaniałe romanse. Często porusza w nich życiowe problemy. Wplątuje bohaterów w przygody przepełnione magią i irlandzkimi wierzeniami lub też przeplata wątki romantyczne z sensacyjnymi. Jej książki wciągają. Nie dają o sobie zapomnieć. Chwile z nimi spędzone są naprawdę wyjątkowe. Odprężające. Nic dziwnego, że uznana jest za Mistrzynię Pióra i jedną z najlepszych pisarek według New York Times. Na chwilę obecną jej książki wydają Wydawnictwo Mira oraz Wydawnictwo Świat Książki oraz Wydawnictwo Prószyński i S-ka. I to właśnie książki tych dwóch ostatnich cenię najbardziej. Dlaczego? Mira najczęściej wydaje te same powieści pod zmienionymi tytułami, nowymi okładkami, albo w zbiorach. Trzeba naprawdę wczytać się w notki wydawnicze, by nie zakupić po raz kolejny tej samej książki. A nie każda księgarnia chętna będzie do dokonania zwrotu książki czy wymiany na inną tylko dlatego, że Mira po raz kolejny wydała to samo. Na ogół też książki tego wydawnictwa są seriami. Jak zacznie się jeden tom - trzeba czytać całą resztę. Co rzadko zdarza się chociażby w Świecie Książki, gdzie są to odrębne powieści bez żadnych kontynuacji.

I tak, dzięki ogromnym zniżkom w Taniej Książce, udało mi się nabyć parę naprawdę dobrych pozycji Nory Roberts. Aż sama byłam w szoku, że książka może mieć tyle procent rabatu. I tak chociażby książkę w twardej oprawie nabyłam za jedyne 12zł. Nieco obawiałam się tej ceny - zastanawiałam się, gdzie jest haczyk. Jednak gdy paczka już dotarła, nie zauważyłam niczego. Ot, trafiłam na okazję.

"Świadek" to właśnie ten rodzaj książki, gdzie wątki sensacyjne przeplatają się z lekkim romansem. Mamy kobietę inteligentną, którą poznajemy jako naiwną nastolatkę chowaną pod kloszem, a pod wpływem pewnych sytuacji staje się ona kobietą dążącą prosto do wyznaczonego sobie celu - sprawiedliwości. Mamy też rosyjską mafię. I także mężczyznę z wyrozumiałością, otwartością i... bronią :) A do tego wszystkiego super pies i ciekawscy sąsiedzi. Nie wiem, naprawdę nie rozumiem, jak można tej książki po prostu nie kochać? Jest tam wszystko to, co najlepsze u autorki. Wątek romantyczny nie przeszkadza w walce dobra ze złem. Tak naprawdę jest nawet na drugim planie. 

Zaskakująca. Zniewalająca. Wciągająca. Nie można po prostu przez nią przejść. Książka trzyma w swych objęciach, w swym świecie jeszcze długo po jej przeczytaniu. Przynajmniej mnie tak przetrzymała. Cudowna. Wręcz w mistrzowskim wydaniu. Pokochałam ją i dlatego tak bardzo polecam ją każdemu.

Tytuł:                  Świadek
Autor:                 Nora Roberts
Wydawca:         Świat Książki
Premiera:            2013-10-09
Ilość stron:        464


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz